Elevrecension: Isdraken

Isdraken är skriven av George Raymond Richard Martin

Boken Isdraken är skriven av George Martin som nog är mest känd för sin bok Game of Thrones. Boken handlar om en flicka som heter Adara som blir vän med en isdrake. Om jag kommer ihåg rätt så bor Adara på en gård och man får följa hon och hennes uppväxt och hur hon blir vän med isdraken under sin uppväxt.

Jag tycker själv att det var väldigt svårt att hänga med i boken, för den hoppade så mycket i tid och förklarade saker lite konstigt. Hur jag menar att den hoppar i tid är att den hoppar runt ett halvårs tid i taget och det händer så himla ofta också så det är svårt att hänga med tillslut . Men annars så är boken helt okej men jag skulle inte rekommendera den om du har svårt att hänga med när böcker hoppar i tid, särskilt om det händer ofta.




Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips- En sekund i taget