Bokrecension - Mordön

 Mordön är en bok som kom ut år 2018 och är skriven av Camilla Lagerqvist. Hon har även skrivit böckerna Den vita döden, Pärlor av glas och många andra.

Mordön handlar om en tolvårig flicka som heter Elin, hon åker till sin mormor och morfar och ska vara där under sommarlovet. Där träffar hon en pojke som heter Karzan och de båda två blir vänner. Karzan berättar för Elin om en ö som heter mordön. Elin blir väldigt nyfiken och vill åka dit. Men hon vet inte vad som förväntar henne där. 

 

Jag tyckte om den här boken eftersom att den beskriv saker väldigt bra t.ex vad dem kände, gjorde eller hur något såg ut. Många böcker är väldigt små tråkiga från början tycker jag, men den här är spännande från början till slut. Jag gillade också att boken var inte för lång och inte för kort, utan lagom. Jag skulle rekommendera den här boken för 10 - 13 åringar. 

 

Betyg: 5/5

 

// Elmira, åk 9

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips: Pojken på bergets topp