Bokrecension - Erased

 Erased (även känd som "Boku dake ga inai machi" i Japan) är en manga serie skriven av Kei Sanbe och blev även till en TV-serie- både animerad och live-action. Serien handlar om huvudkaraktären Satoru som har en övernaturlig förmåga att kunna ta sig bak i tiden. Då hans mamma blir mördad åker han tillbaka i tiden då han fortfarande gick i grundskolan, så att han kan förhindra kidnappningarna på hans klasskompisar- för att kunna förändra framtiden.

När jag först fick reda på vad serien handlade om, var jag lite skeptisk om hur handlingen skulle vara och trodde att den skulle vara lite för cliché för mig- men jag hade helt fel! Jag kunde inte sluta läsa och blev dragen direkt. Det var lite långsamt i början, men snabbt så hände det saker- och många känslor mixades ihop på en och samma gång då man fick reda på plot-twisten.

Om du vill läsa en manga serie som får en att bli lite känslig men ändå glad, så rekommenderar jag den här serien 100%! (Jag rekommenderar också att kolla på anime- och live-action versionen, för den är helt magisk.)

 

/S.O.S

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips: Pojken på bergets topp