Bokrecencion - Ligger Sverige i Iran

Förlag: LL-förlaget 

 

”Ligger Sverige i Iran” är en bok som är baserad på verklig händelse killen som skrivit boken är i själva verket huvudpersonen. Han berättar i boken om hur han flydde från afghanistan vid ungefär tioårsåldern till Sverige  på grund av talibaner. Han berättar också om hur han tvingades leva under deras kontroll över honom och hans familj. Man får följa med honom under hans flykt som var i fyra år, och han går igenom en hel del massa saker. 


Boken är skriven av David Mohseni som berättar om sin egna flykt och han har även skrivit boken ”eller sjunk i havet”. 


Jag själv älskar boken, den är en av mina favoriter. Denna bok var den enda som fick mig och bli tårögd och vilja gråta. Den var så känslofull asså man kan liksom känna hur huvudpersonen känner sig. Jag tycker hans historia är riktigt sorgefull men asså slutet var det bästa tycker jag. Asså redan från början fångar skrivaren intresset hos läsaren tycker jag. Jag skulle säga att denna bok passar just för 12 och sen uppåt. 


Och asså denna bok får 10/10 från mig. 


//Donia 9G1

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips: Pojken på bergets topp