Bokrecension - Kvinnan i fönstret

 Bokrecension av ”Kvinnan i fönstret”

 

Författare: A J Finn

Genrer: Spänning, deckare, fiction, roman, thriller, psykologi

Släpptes första gången: 2 januari 2018

Översatt av: Klara lindell, 

 

Förlag: Albert Bonniers förlag

Sammanfattning:

Emma fox är en psykolog som bor isolerad själv i sitt hus i New york, hon har inte gått ut på flera månader. Hon spenderar sina dagar med att dricka vin, chatta på nätet och spionera på sina grannar. Men när en ny familj flyttar till huset bredvid börjar hennes liv få spänning. Den perfekta familjen mamma, pappa och en son, hon blir vittne till en händelse hos de som hon inte borde har sett. Personer byter ansikten, förrädare lägger hennes liv i fara, vad var hon har sett på riktig? Är hon psykiskt sjuk och har bara hallucinerat som de påstår? Läs boken för att hitta svaren. 

 

Den är min favorit deckare och psykologi romanen någonsin, jättespännande och det känns som att den leker med vår tankar. Ingenting är som det verkar, varje gång man tror att slutet närmar sig och har fått svaren så händer något som vänder allting upp och ner. Han har väldigt fina beskrivningar som gör att allt är som en film framför mig och slutet gjorde mig så chockad att jag gick och tänkte på det i dagar. Det dröjde inte länge inna spänningen började i romanen och andra halvan av boken läste jag ut på en dag. Man kan bara inte stänga boken efter att har börjat, nu läser jag om den efter ett och ett halvt år,den kan inte glömmas bort. Alla som gillar thriller, psykologi och deckare borde absolut läsa den, den finns på andra språk också som arabiska och engelska.

 

Aia, åk.9

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips: Pojken på bergets topp