Recension: Tillsammans - andra boken

”Tillsammans - andra boken” är en bra bok till dig som gillar kärleksnoveller. Den är skriven av Denise Rudberg. ”Tillsammans” är en serie det finns 3 stycken böcker. Jag tycker man ska läsa första boken först så man förstår vad som har hänt tidigare.

”Tillsammans - andra boken” handlar om Theresa, Alexander och Jakob. Alla tre bor i Stockholm på Djurgård och alla de är 15 år.

Det börjar med att det har gått ett år sen de alla tre träffades. Theresa och Jakob har precis fått sommarlov. Theresa ska ha några tjejkompisar över och Jakob ska komma och hjälpa Theresa med sin tjejkväll men det går inte som de hade tänkt sig. Alexander har bott i sin mormor och morfars sommarhus men nu ska de flytta till Stockholm till Alexanders mammas gamla hus som hon har växt upp i. Det enda Alexander tänker på är Theresa och det som hände förra sommaren. Den här sommaren ska de bara ligga på sitt badställe för att campa och sola och bada, men det blir det inte. Det blir en händelserik sommar som de inte kommer glömma.

I den här boken så får man följa med i vad som händer i Theresa, Alexander och Jakobs huvud. Hur de känner och hur de tänker.

Jag gillar verkligen den här boken. Den är lättläst och det är en bok man inte kan sluta läsa i. Den är perfekt till dig som gillar att läsa en bok på stranden.  Personerna i boken tycker jag är bra beskrivna hur de ser ut och hur de är. Jag tycker boken är riktigt bra för att man får följa ur ungdomarnas synvinkel som hur samhället är idag.  Jag rekommenderar den här boken jättemycket.

Betyg: 10/10
/Lisa Svantesson