Recension: Vem bryr sig?

Boken som jag har läst heter Vem bryr sig? och handlar om en tjej som heter Maja. Boken är skriven av Eva Susso. Maja är en helt vanlig tjej med två tvilling bröder och föräldrar. Maja har två bästa vänner som heter Anisa och Diana. Anisa är adopterad hit till Bjällby, hon har nu jätte rika föräldrar med världens finaste hus och en jätte stor pool hon lever drömlivet tycker Maja.

Diana är en ganska så vanlig tjej precis som Maja men Diana är väldigt duktig i skolan det är Maja lite avundsjuk på. Maja har en pojkvän också, han heter Kelly han är oftast världens bästa men Maja och Kelly bråkar väldigt ofta. Dom gör slut och blir ihop ganska ofta och det börjar Maja tröttna på nu. Men mest av allt så älskar Maja sina bästa vänner,visst dom bråkar ibland men det gör ju alla bästisar.

Tjejerna ses en gång i veckan hemma hos Anisa för att ha som en "spakväll" med massage,bastu och goda drinkar som dom turas om att göra varje vecka. Anisa tycker om mode och att fixa med sig själv och andra väldigt mycket så hon brukar fixa ansiktsbehandlingar och sedan badar dom såklart i den coola poolen. Maja gillar verkligen inte att sticka ut och att synas men ändå ställer hon upp för Anisa och går catwalk på hennes fest när alla tittar på.

I den här boken får man följa tre tjejkompisar men helt olika syn på saker men ändå så bra kompisar. Jag tycker verkligen om den här boken den blir aldrig tråkig, det händer olika saker i varje kapitel. Jag ser en bild framför mig när jag läster boken och kan tänka mig in i deras liv eftersom att vi är i samma ålder.

Boken är väldigt spännande och samtidigt rolig.

Betyget blir 8/10