Recension: Mörkt svek


Mörkt svek är en bok som jag tycker är väldigt bra. Boken är skriven av författarna Ewa Christina Johansson & Kristina Sjögren.

Boken handlar mest om två 19-åringar som heter Siri och Clara. Båda går sista året på gymnasiet och ska precis söka till universitetet men då börjar det hända lite saker i deras lilla stad. Claras kompis Jenny blir kontaktad av en man som påstår sig vara en modellagentur, men det är han nämligen inte alls. Därefter blir Jenny kidnappad, och så nyfikna som tjejerna är så försöker Siri och Clara lösa brottet tillsammans med polisen men även på egen hand vilket kanske inte är så bra.

Man får bara följa Siris tankar i boken vilket jag tycker om eftersom att då blir jag inte lika förvirrad. Sakerna som hände i boken var ganska tydliga och man förstod allt som hände.

Jag tyckte verkligen att boken var bra, det var mycket drama och spänning. Man ville bara fortsätta läsa hela tiden. Det hände saker i boken som man alls inte trodde skulle hända. Det som händer i boken kan faktiskt hända i verkligheten. Det boken vill säga är att man ska vara lite skeptisk ifall man blir kontaktad av en främling på nätet, för att det kan visa sig vara en helt annan person i verkligheten.

Jag kan rekommendera denna boken till folk som går på högstadiet/gymnasiet, den kan nog vara lite för grov för yngre människor.

Boken får 10/10 av mig.

// En tjej i 9:an

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Boktips- En sekund i taget