Recension: Högtryck


Min bok som jag valde att läsa heter Högtryck och är skriven av Helen Perelman. Den är inspirerad av den prisbelönta filmen från Disney Channel. Det handlar alltså om High school musical-eleverna.

Det boken handlar om är att elever från East High, alltså High school musical. Eleverna blir frågade om de vill vara med i ett känt bakprogram. Och en kille som de mesta handlar om heter Zeke. Han har hela tiden drömt om att få vara med i det programmet, och han älskar Brett Lawrence som är programledare, han äger liksom hela programmet. Och när ungdomarna står i korridoren och Zeke får syn på honom så stelnar hela han, när han äntligen får träffa sin störta idol.

Och det man får följa är att alla ungdomarna från East High ska försöka komma överens om en slags tårta som de vill och ska baka. Dem bestämmer sig för att baka Zekes faster Emmas chokladtårterecept. Och de övar hela dagen innan, men det slutar inte så jättebra. Slutet blev inte riktigt som jag hade tänkt mig.

Jag tyckte att boken var bra, lite spännade i vissa delar. Den var också ganska rolig. Jag har alltid tyckt bra om High school musical så det var bara väldigt roligt att det handlade om eleverna från dem filmerna.

Boken får i betyg av mig 10/10 stjärnor.

///Sanna Olsson

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Sommarboktips: Kära dagbok (jag hatar dig)

Recension: Mörkt svek

Boktips: Pojken på bergets topp